Ο σχολικός αποκλεισμός και η κοινωνική περιθωριοποίηση που βιώνουν μυριάδες χιλιάδες παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο είναι αναγνωρίσιμος από όλες τις πλευρές της ελληνικής κοινωνίας - σχεδόν σ' όλες του τις εκδοχές και τις προεκτάσεις. Δεν ταιριάζει σε κανένα συγκροτημένο συλλογικό φορέα να εθελοτυφλεί. Πόσο μάλλον η κυβέρνηση που εκλέκτηκε από τον ελληνικό λαό για να αντιμετωπίζει τα μεγάλα προβλήματα της χώρας. Κι η ΠΑΙΔΕΙΑ έχει καταστεί με ευθύνη των τελευταίων κυβερνήσεων ένα από τα πιο δυσεπίλυτα προβλήματα. Σύσσωμος ο Τύπος και τα Μ.Μ.Ε., που το μεγαλύτερο μέρος τους στήριξε «τυφλά» και με «φανατισμό» τη «μεταρρύθμιση Αρσένη-Ανθόπουλου», κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών αναγνώρισε την πολιτική, τη συνδικαλιστική και κοινωνική ωριμότητα της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης που, σε συνθήκες καύσωνα, στάθηκε με ευαισθησία και υπευθυνότητα στο πλευρό των παιδιών μας, όλων των παιδιών μας και κυρίως αυτών που δέχτηκαν τον αποκλεισμό με την εφαρμογή μιας «βίαια επιβαλλόμενης μεταρρύθμισης».
Στα ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, τεύχ. 6, Ιούλ.-Αύγ.-Σεπτ. 1999, σελ. 1, κάτω από το τίτλο: «ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ», γράφαμε: «Το μεγαλύτερο δράμα του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο σχολικός αποκλεισμός. Στο δωδεακετή κύκλο σπουδών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά αποκλείονται και δεν τον ολοκληρώνουν ποτέ. Εμείς δε θα μιλήσουμε για σφαγές στα λύκεια εξαιτίας του εξετασιοκεντρικού συστήματος, που έχει επιβληθεί με το νόμο 2525/1997. Ούτε θα παρακολουθήσουμε την ηθικολογική και υποκριτική συνάμα ερμηνεία της σχολικής αποτυχίας, που εκφράζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διαχωρίζοντας τους μαθητές σε «καλούς» και «κακούς» [...].
Καταθέτοντας στη συνέχεια δύο σημαντικές αιτίες που προκαλούν τον αποκλεισμό αυτό, ξαναθέταμε το αίτημα: «ΔΩΔΕΚΑΕΤΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ - ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ».Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης έθεσαν τους παιδαγωγικούς, τους πολιτικούς και τους κοινωνικούς όρους υλοποίησης του.
«ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ» να ανοίξει ο φάκελος «ΠΑΙΔΕΙΑ»!