Σύλλογος       
Νέα          
Δελτία Τύπου/ Ανακοινώσεις/ Προσκλήσεις
Το Περιοδικό          
Νομοθεσία Ειδικής Αγωγής          
Δομές Ειδικής Αγωγής          
Συνέδρια / Ημερίδες Ειδικής Αγωγής
Εκδόσεις          
Συνδέσεις
Φόρουμ

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-

home page general information contact information copyright information

 

Θέματα Ειδικής Αγωγής Τεύχος 8

Εξώφυλλο: Εξώφυλλο

 

Περιεχόμενα: Περιεχόμενα

Σημείωμα Σύνταξης:

ΑΞΙΟΣΗΜΕΙΩΤΟ ΤΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ
ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Σ' αυτό το τεύχος, τα «Θέματα ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» φιλοξενούν τις θέσεις των πολιτικών κομμάτων για τα διάφορα νομοσχέδια που κυκλοφόρησαν από το 1995 μέχρι το έτος 2000.

Νομοσχέδια που αφορούσαν την ειδική αγωγή και τα οποία προκάλεσαν έντονες αντιπαραθέσεις ανάμεσα στο Υπουργείο Παιδείας και πολλούς συγκροτημένους φορείς της ελληνικής κοινωνίας. Η Κυβέρνηση, με πρωταγωνιστές τους εκπροσώπους της στο Υ.Π.Ε.Π.Θ., απέφυγε τη διαδικασία του διαλόγου με τις πολιτικές, τις επιστημονικές, τις συνδικαλιστικές και τις κοινωνικές οργανώσεις. Και το χειρότερο παράκαμψε τα κοινοβουλευτικά κόμματα, αγνοώντας τα παντελώς. Φτάσαμε στο σωτήριο έτος 1999 και στο μήνα Φεβρουάριο -κατόπιν εντόνων πιέσεων του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Ειδικής Αγωγής- για να κοινοποιηθεί στα κόμματα το 33ο σχέδιο νόμου. Ο δε Υφυπουργός Παιδείας κ. Ιωάννης Ανθόπουλος απαιτούσε εντός δέκα ημερών τις θέσεις των κομμάτων ορίζοντας ημερομηνία διακομματικής συνάντησης και ανακοινώνοντας χρονοδιάγραμμα κατάθεσης συζήτησης και ψήφισης του νομοσχεδίου στο τέλος Φεβρουαρίου 1999.

Τα πολιτικά τεχνάσματα κι οι φιλοδοξίες του κ. υφυπουργού να περάσει από τη Βουλή των Ελλήνων το «τέρας νομοθέτημα του» δεν καρποφόρησαν. Επανήλθε όμως δριμύτερος για να το προωθήσει φέτος, το 2000. Η προκήρυξη πρόωρων εκλογών θα εμποδίσει άλλη μια φορά τους σχεδιασμούς του. Όμως στο ενδεχόμενο που η κυβέρνηση εξαντλήσει την τετραετή θητεία της κι οδηγήσει τη χώρα σε εκλογές το Σεπτέμβριο του 2000 είναι βέβαιο ότι θα περάσει από τη Βουλή τις «αντιμεταρρυθμιστικές» της επιλογές και στο μικροσύστημα της ειδικής αγωγής. Φαίνεται ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να θυσιάσει την αγωγή και την εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο βωμό του μικροκομματισμού και της ψηφοθηρίας. Ενώ ζούμε σ' ένα έντονο προεκλογικό κλίμα επιχειρείται η εισαγωγή ενός αμφισβητούμενου νομοθετήματος στο «χρηματιστήριο εκλογικής παροχολογίας». Πάντως εμείς αξιολογούμε θετικά τις πρωτοβουλίες των τεσσάρων πολιτικών κομμάτων της αντιπολίτευσης: της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, του Κ.Κ.Ε., του Δ.Η.Κ.Κ.Ι. και του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ της ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ και της ΠΡΟΟΔΟΥ τόσο για τη δράση τους σε κοινοβουλευτικό επίπεδο, όσο και για τις παρεμβάσεις τους υπέρ των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και υπέρ των α.μ.ε.α. Ταυτόχρονα ευελπιστούμε ότι το αξιοσημείωτο ενδιαφέρον που έδειξαν -και δείχνουν- για την ειδική αγωγή και το σχέδιο νόμου θα θρυμματίσει τον κομματικό ηγεμονισμό και το πολιτικό μονοπώλιο που αναπτύσσεται χρόνια τώρα εις βάρος εκατοντάδων χιλιάδων συνανθρώπων μας των οποίων τα δικαιώματα στην υγεία, την παιδεία, τον πολιτισμό, την εργασία στην ίδια τη ζωή γίνονται όνειρο που μετατρέπεται σιγά σιγά σε εφιάλτη.

Οι συνεντεύξεις, που πήρε ο συνάδελφος Μηνάς Ευσταθίου από εκπροσώπους των πολιτικών κομμάτων, φανερώνουν ότι το πολιτικό σύστημα στην Ελλάδα εμφανίζει, από τη πτώση της χούντας μέχρι σήμερα, μια μεταστροφή στην πολιτική συμπεριφορά του απέναντι στα α.μ.ε.α. και τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. ΜΕΤΑΣΤΡΟΦΗ που γίνεται με αργά βήματα, με στρεβλώσεις, με υπαναχωρήσεις, με πολλά εμπόδια.

Ο Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής και το περιοδικό «Θέματα ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ» συνεργάστηκαν και συνεργάζονται με τα πολιτικά κόμματα για να επιταχυνθεί αυτή η μεταστροφή στα πλαίσια ενός δημοκρατικού συστήματος διακυβέρνησης όπου θα κυριαρχούν οι αξίες του ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΥ, της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ, της ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ.

Πιστεύουμε ότι τα κόμματα κι οι επιστημονικοί φορείς πρέπει να λειτουργούν ως συγκοινωνούντα δοχεία. Γιατί ο επιστημονικός λόγος χωρίς τον πολιτικό λόγο αχρηστεύεται. Αλλά κι ο πολιτικός λόγος χωρίς τον επιστημονικό λόγο είναι ξύλινος, άχρηστος κι επικίνδυνος.ΕΙΝΑΙ ΑΝΕΠΙΤΡΕΠΤΟ για την Κυβέρνηση και τα κόμματα να νομοθετούν χωρίς να προσδιορίζουν με σαφήνεια τις πολιτικές προθέσεις και αποφάσεις τους που αφορούν εκπαιδευτικές λειτουργίες και παιδαγωγικές διαδικασίες του εκπαιδευτικού συστήματος. Κι είναι αλήθεια ότι αυτό για να γίνει προϋποθέτει ουσιαστικό διάλογο - χωρίς αποκλεισμούς. Από το 1974 μέχρι το 2000 ο ανοιχτός διάλογος παρέμεινε ζητούμενο. Οι κυβερνώντες τον απέφυγαν, γιατί πάντοτε διαφυλάσσουν για τους εαυτούς τους τον ΠΡΩΤΟ και τον ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ λόγο.