Σύλλογος       
Νέα          
Δελτία Τύπου/ Ανακοινώσεις/ Προσκλήσεις
Το Περιοδικό          
Νομοθεσία Ειδικής Αγωγής          
Δομές Ειδικής Αγωγής          
Συνέδρια / Ημερίδες Ειδικής Αγωγής
Εκδόσεις          
Συνδέσεις
Φόρουμ

Πανελλήνιος Επιστημονικός Σύλλογος Ειδικής Αγωγής -Π.Ε.Σ.Ε.Α.-

home page general information contact information copyright information

 

Θέματα Ειδικής Αγωγής Τεύχος 10

Εξώφυλλο: Εξώφυλλο

 

Περιεχόμενα: Περιεχόμενα

Σημείωμα Σύνταξης:

Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης
ΠΟΛΙΤΙΚΗ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ-ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ

Την τελευταία δεκαετία (1990-2000) του εικοστού αιώνα ο εκπαιδευτικός κόσμος βρισκόταν στο στόχαστρο συνεχών και βάναυσων επιθέσεων από τις ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας και πολλών κονδυλοφόρων του φιλοκυβερνητικού Τύπου. Τους πιο αήθεις χαρακτηρισμούς δέχτηκαν οι συνδικαλιστές της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Ο.Λ.Μ.Ε.) και της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Δ.Ο.Ε.), γιατί αντιτάχθηκαν αγωνιστικά και με τεκμηριωμένα επιχειρήματα στο Ν. 2525/1997 και στις νομικοπολιτικές απορρυθμίσεις που εισήγαγε στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα το «πολιτικό δίδυμο» Αρσένη-Ανθόπουλου.

Στις 24 Ιουλίου 2000 το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. έδωσε στη δημοσιότητα στατιστικά στοιχεία των αποτελεσμάτων των εξετάσεων του Λυκείου. Πριν από δύο χρόνια (1998) αποφοίτησαν από το Λύκειο 120.000 μαθητές. Φέτος, δύο χρόνια μετά την εφαρμογή της «πολλά υποσχόμενης μεταρρύθμισης», παίρνουν απολυτήριο Λυκείου μόνο 70.000 νέοι. Την επόμενη σχολική χρονιά προβλέπεται να αποφοιτήσουν περίπου 65.000 παιδιά. Ενας αριθμός μικρότερος εκείνου των εισαγομένων σε Α.Ε.Ι.-Τ.Ε.Ι. Ο δρόμος για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση κλείνει οριστικά για σημαντικό μέρος του μαθητικού πληθυσμού. Το Υπουργείο Παιδείας δεν αμφισβήτησε κι αποδέχτηκε τη σκληρή πραγματικότητα που σκιαγράφησε η Ο.Λ.Μ.Ε. με άρτια στατιστική μελέτη, η οποία συνοδεύεται από ολοκληρωμένες προτάσεις με σαφή πολιτικό-κοινωνικό-επιστημονικό προσανατολισμό και παιδαγωγική ευαισθησία για τους νέους.

Το Υπουργείο Παιδείας, πολιτικά υπεύθυνο για το μεγάλο σχολικό αποκλεισμό, οφείλει να σπάσει την «ένοχη σιωπή του» και να πάρει άμεσα θέση αποδεχόμενο την υπεύθυνη πρόταση της Ο.Λ.Μ.Ε. επαναφέροντας το θεσμό της επανεξέτασης το Σεπτέμβριο. Ταυτόχρονα οφείλει να ανοίξει με τα πολιτικά κόμματα, τους συνδικαλιστικούς κι επιστημονικούς φορείς διάλογο σε βάθος, για να διευκολυνθεί η εγχάραξη πολιτικών αποφάσεων που θα οδηγούν στην ποιοτική και ποσοτική ενδυνάμωση του δημόσιου εκπαιδευτικού συστήματος. Να ενισχύσει παντοιοτρόπως τον ΕΝΙΑΙΟ και ΔΩΡΕΑΝ χαρακτήρα του μεγασυστήματος της Γενικής Αγωγής και του μικροσυστήματος της Ειδικής Αγωγής.

Ο σχολικός αποκλεισμός και η κοινωνική περιθωριοποίηση που βιώνουν μυριάδες χιλιάδες παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από το δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο είναι αναγνωρίσιμος από όλες τις πλευρές της ελληνικής κοινωνίας - σχεδόν σ' όλες του τις εκδοχές και τις προεκτάσεις. Δεν ταιριάζει σε κανένα συγκροτημένο συλλογικό φορέα να εθελοτυφλεί. Πόσο μάλλον η κυβέρνηση που εκλέκτηκε από τον ελληνικό λαό για να αντιμετωπίζει τα μεγάλα προβλήματα της χώρας. Κι η ΠΑΙΔΕΙΑ έχει καταστεί με ευθύνη των τελευταίων κυβερνήσεων ένα από τα πιο δυσεπίλυτα προβλήματα. Σύσσωμος ο Τύπος και τα Μ.Μ.Ε., που το μεγαλύτερο μέρος τους στήριξε «τυφλά» και με «φανατισμό» τη «μεταρρύθμιση Αρσένη-Ανθόπουλου», κατά τη διάρκεια των θερινών διακοπών αναγνώρισε την πολιτική, τη συνδικαλιστική και κοινωνική ωριμότητα της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης που, σε συνθήκες καύσωνα, στάθηκε με ευαισθησία και υπευθυνότητα στο πλευρό των παιδιών μας, όλων των παιδιών μας και κυρίως αυτών που δέχτηκαν τον αποκλεισμό με την εφαρμογή μιας «βίαια επιβαλλόμενης μεταρρύθμισης».

Στα ΘΕΜΑΤΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, τεύχ. 6, Ιούλ.-Αύγ.-Σεπτ. 1999, σελ. 1, κάτω από το τίτλο: «ΣΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ», γράφαμε: «Το μεγαλύτερο δράμα του εκπαιδευτικού συστήματος είναι ο σχολικός αποκλεισμός. Στο δωδεακετή κύκλο σπουδών της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, εκατοντάδες χιλιάδες παιδιά αποκλείονται και δεν τον ολοκληρώνουν ποτέ. Εμείς δε θα μιλήσουμε για σφαγές στα λύκεια εξαιτίας του εξετασιοκεντρικού συστήματος, που έχει επιβληθεί με το νόμο 2525/1997. Ούτε θα παρακολουθήσουμε την ηθικολογική και υποκριτική συνάμα ερμηνεία της σχολικής αποτυχίας, που εκφράζει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας διαχωρίζοντας τους μαθητές σε «καλούς» και «κακούς» [...].

Καταθέτοντας στη συνέχεια δύο σημαντικές αιτίες που προκαλούν τον αποκλεισμό αυτό, ξαναθέταμε το αίτημα: «ΔΩΔΕΚΑΕΤΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ - ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟ - ΕΞΙ ΧΡΟΝΙΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΛΥΚΕΙΟ».Η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης έθεσαν τους παιδαγωγικούς, τους πολιτικούς και τους κοινωνικούς όρους υλοποίησης του.

«ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ» να ανοίξει ο φάκελος «ΠΑΙΔΕΙΑ»!